Harald Weessies (taal-leesspecialist PO, specialisatie begrijpend lezen) neemt ons opnieuw mee naar de zoektocht van het dieper begrip van de tekst. Uit onderzoek blijkt dat methodes vaak te leidend zijn en de CITO-toets niet volledig meet wat leerlingen moeten kunnen m.b.t. tekstbegrip. Hoe maken we onze leerlingen vaardiger in tekstbegrip? En hoe kunnen wij dat in het onderwijs vormgeven bij de groepen 1 t/m 8? Wat kenmerkt een geschikte, rijke tekst? Waar vind ik die? Aan het einde van de bijeenkomst ga je naar huis met stof tot nadenken en voorbeelden van good practice die je op je school kunt toepassen.
Deze bijeenkomst is een vervolg op de bijeenkomst van 26 maart 2025. Maar mocht je deze niet gevolgd hebben, kun je zeker ook aansluiten.
Binnen de SCOH-academie zal er dit schooljaar, naast deze bijeenkomst, ook een 3-daagse cursus verzorgd worden door Harald Weessies over tekstbegrip voor maximaal 5 scholen. Meer info volgt.